FITNESS NA MIARĘ!

one_size_headline

 

Czy można być FIT na swój sposób i jak się do tego zabrać?

Pod koniec października wpadłam na pomysł nowej akcji. Działam nietypowo.

Akcja #mASSa, czyli piękno w każdym rozmiarze, także XS

Pierwsza, organizowana przeze mnie akcja #mASSa nie miała na celu odchudzenia dziewczyn, a pomocy w budowie pełniejszego ciała (efekty metamorfoz możecie znaleźć tu, w dziale „Metamorfozy”). Pokazała, że nie każda drobna, szczupła dziewczyna (czyli typ sylwetki tak promowany w mediach i klasyczny powód zazdrości większości kobiet) w 100% akceptuje siebie. Zwróciła też uwagę na problem szczupłości i tego, że wiele osób rości sobie prawa do głośnego komentowania drobnych sylwetek, podczas gdy tego typu komentarze dotyczące osób puszystych są odbierane jako nietakt. Temat budowy masy mięśniowej u kobiet jest raczej niszowy w mediach. Cieszę się, że mogłam go nieco wypromować 🙂 Jestem dumna z siebie i z uczestniczek.

Akcja #fitnessNAmiarę

Na ten pomysł wpadłam pod koniec października. Po obserwacji wypowiedzi Was, moich czytelniczek, doszłam do wniosku, jak wiele przeszkód stoi na drodze do bycia fit. Niektórzy powiedzą „dla chcącego nic trudnego”… A ja się z tym nie zgodzę! Jest wiele kobiet, które za priorytet stawiają sobie coś innego niż twarda dupa i płaski brzuch i NIC W TYM ZŁEGO. Media fitness, zamiast pokazać alternatywne drogi, katują kobiety motywatorami, które zamiast motywować, demotywują nawet mnie. Babcia może biegać maratony, więc Ty też musisz. Matka czworaczków ma sterczące silikony i sześciopak, a Ty szukasz wymówek? Jesteś słaba?

NIE. Ja się z tym nie zgadzam.

Napisało do mnie ponad 50 kobiet, które pofatygowały się o zrobienie zdjęć sylwetki i, nierzadko, na pewno kilkadziesiąt minut klepania w klawiaturę. Otrzymałam ponad 50 opisów stylu życia kobiet, które są zniechęcone presją mediów na 5 posiłków dziennie i kurczaka z ryżem. Od kobiet z małych miejscowości, w których nie ma siłowni. Od kobiet, które samotnie wychowują dzieci, lub wychowują dzieci bez pomocy partnera, który pracuje za granicą. Od kobiet, które opiekują się chorymi obłożnie członkami rodziny. Od studentek, które studiują i pracują. Od dziewczyn, które pracują zmianowo, również na noc. Od kobiet, którym wyjazdy w delegacje utrudniają regularność treningów, a także od pań inżynier (-ek!), które często stoją przy procesie po 9 godzin bez przerwy, gdy nastąpi awaria. Od kobiet, które gotują dla całej 6-cioosobowej rodziny.

Dla wszystkich tych kobiet „klasyka fit” nie jest prosta w aplikacji. No nie da się, i tyle. A o tym się nie mówi, bo w idealnym świecie wszyscy jedzą co 3,5 godziny i robią regularne treningi. W dodatku świetnie śpią i stosują suplemetację jak w zegarku 😉

Jaki jest cel akcji?

  • pokazanie alternatyw w diecie (dieta jem-nie jem? dieta vegan high-carb? dieta IIFYM? uzdrowiona „polska” dieta dla całej rodziny włącznie z 5-cioletnim synem i 70-cioletnim dziadkiem?)
  • pokazanie alternatyw w treningu (jak ćwiczyć, gdy grafik co tydzień wygląda inaczej? co robić, gdy nie stać nas na siłownię lub nawet hantle do siłowni domowej? jak długi powinien być trening, by dawał efekty?)
  • złamanie stereotypów (są inne priorytety niż cudowna sylwetka niczym z okładki. Silna kobieta to nie tylko kobieta, która potrafi odmówić sobie Kinder Bueno, przezwyciężyć głód czy zrobić przysiad zawstydzający faceta. Silna baba to baba, która OGARNIA SWOJE ŻYCIE zanim ogarnie… SWOJĄ DUPĘ 😉 )

Oczekujcie sprawozdań, przepisów i planów treningowych dla różnych, ciężkich przypadków. Ruszamy jak tylko każda z kobiet dostanie swój plan 🙂

 

M.

 

 

Udostępnij
Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Najnowsze wpisy

Kategorie

Okuniewska Marta Opublikowane przez:

komentarze 2

  1. Beata
    9 listopada 2015
    Odpowiedz

    Powodzenia ! Trzymam kciuki

  2. Efi
    9 listopada 2015
    Odpowiedz

    Jestem zachwycona pomyslem.. Nie moge sie doczekac wpisów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

13 + 19 =